تنور گازی خانگی

خرید بهترین تنور گازی خانگی بازار ایران

تنور گازی خانگی

خرید بهترین تنور گازی خانگی بازار ایران

نحوه پخت نان خانگی اسفنجی و خوشمزه

تنورگازی وسیله ای پرکاربرد که برای پخت انواع نان هایئ محلی و سنتی ، کیک و شیرینی جات ، پیتزا و بریان مرغ و... مناسب می باشد. با وجود این تنورگازی در خانه از هرگونه وسایل گران دیگر برای پخت و پز راحت می شوید.

 نان خانگی اسفنجی و خوشمزه

نحوه پخت نان خانگی اسفنجی و خوشمزه 

 این نان خانگی بافتی عالی و مزه فوق العاده ای دارد که شما هم بدون شک عاشقش می شین حتما این نون خوشمزه را درست کرده و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببرید.

  • مواد لازم:

آرد سفید قنادی 800گرم ، شکر 4قاشق غذاخوری ، خمیرمایه 40گرم ، شیر 120گرم  نمک 2قاشق چایخوری ، تخم مرغ 2عدد ، کره 200گرم ، شیر 360گرم.

  • طرز تهیه نان خونگی:

ابتدا آرد ، نمک و 2قاشق غذاخوری شکر را باهم مخلوط کرده و کنار بگذارید. حالا 120 گرم شیر را طوری که دست را نسوزاند نرم کرده و 2قاشق غذاخوری شکر را اضافه کرده و هم بزنید مایه خمیر را روی شیر پاشیده و در آن را بپوشانید چند دقیقه کافی است تا روی شیر حالت اسفنجی شود. حالا مایه خمیر که حدود 5دقیقه مانده بود را روی آرد و نمک و شکر را که مخلوط کرده بودید بریزید 2تخم مرغ را با چنگال زده و به مواد خشک اضافه کنید.

360 گرم شیر را اضافه کرده و مخلوط کنید و ورز دهید تا خمیر وسط ظرف جمع شود. حالا خمیر را برداشته و داخل ظرفی بزرگتر که چرب کرده اید قرار داده و در ظرف را با سلفون پوشانده و حدود 1ساعت در محیط گرم استراحت دهید تا حجم آن 3برابر شود. سپس سلفون خمیر را برداشته و با انگشت چند ضربه به خمیر بزنید تا پخش گرفته شود. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشی شده حدود 5دقیقه ورز دهید تا کاملا کشدار و نرم و لطیف شود.

خمیر را در حین ورز دادن به شکل استوانه ای تبدیل کرده و با کاردگ به 30 قسمت مساوی تقسیم کنید. کف سینی تنورگازی 90کالا را کاغذروغنی انداخته و کمی چربش کنید. حالا هر قسمت را برداشته و در دست کاملا ورز داده و گرم کنید و با کمی فاصله در سینی تنورگازی بچینید. سلفون را خوب چرب کرده و روی خمیر ها بکشید. 1ساعت استراحت دهید حالا آروم سلفون را برداشته و سینی را داخل تنورگازی از قبل گرم شده به مدت تقریبی 30 دقیقه با 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از پخت که فقط زیر نان ها طلایی می شود سینی را از تنورگازی خارج کنید و وقتی نان خانگی اسفنجی داغ هست 40گرم کره آب شده را با قلمو روی نان ها بکشید. این نان ها را می توانید روی ساج چدنی تنورگازی هم پخت نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.