تنور گازی خانگی

خرید بهترین تنور گازی خانگی بازار ایران

تنور گازی خانگی

خرید بهترین تنور گازی خانگی بازار ایران

طرز تهیه پیتزا خانگی

قبل از شروع کار تنورگازی خانگی ۹۰کالا را که برای پخت انوع کیک و پیتزا و خیلی چیز های دیگر عالی هست با حرارت ملایم روشن می کنیم تا برای پخت پیتزا آماده باشد.

طرز تهیه پیتزای خانگی

  • مواد لازم برای تهیه خمیر فوری:

آرد قنادی ۲ لیوان  ماست ۱ لیوان  پودر کیک ۲ قاشق مربا خوری  نمک ۲ قاشق چایخوری.

  • مواد روی پیتزا:

سینه مرغ پخته و خورد شده : ۲لیوان  پنیر پیتزا ۲ لیوان  قارچ ۳۰۰ گرم  فلفل دلمه ای ۱ عدد  پودر آویشن ۲ قاشق مربا خوری  سس کچاب به میزان لازم.

  • طرز تهیه پیتزا:

برای شروع کار آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط کرده کنار می گذاریم. ماست را داخل کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم آرد را کم کم اضافه می کنیم به حدی که خمیر به دست نچسبد. کف سینی تنورگازی را کف قالب پهن و با دست کاملاصاف می کنیم .اندازه ۲ قاشق سس کچاب روی خمیر می زنیم و با لیسک روی سطح خمیر پخش می کنیم سپس سینه مرغ را روی سطح خمیر پخش می کنیم قارچ ها را خورد کرده و تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود سپس روی لایه ی مرغ می چینیم و در آخر فلفل دلمه ای خورد شده را روی پیتزا می چینیم در آخر پنیر پیتزا را روی تمام سطح پیتزا ریخته و پودر آویشن را روی پنیر می پاشیم حالا سینی تنورگازی را در جای خود قرار داده شعله پخش کن را هم روی شعله های پایینی گذاشته و با حرارت ملایم به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه در تنورگازی می پزیم.

 

طرز تهیه پیتزای خانگی 

طرز تهیه شیرینی ساده

طرز تهیه شیرینی ساده

مواد لازم:

کره نرم شده ۱۲۵ گرم  شکر دانه ریز ۱/۲ پیمانه  شیر ۱/۴ پیمانه  آرد سفید ۱و ۳/۴ پیمانه.

طرز تهیه:

ابتدا شکر و کره را در ظرف مورد نظر با هم زن برقی هم بزنید تا کرم رنگی شود وانیل را اضافه کرده بعد شیر را بریزید و مخلوط کنید. آرد را به مواد قبلی اضافه کرده هم بزنید اندازه یک قاشق مواد را بردارید و در دست گرد کنید با دست روی خمیر را فشار دهیدو با چنگال طرح ضربدری روی آن بیندازید و در سینی تنورگازی کاغذ روغنی بیندازید و شیرینی ها را داخل آن بچینید و با شعله ی پایینی تنورگازی که با شعله ی ملایم روشن است و شعله پخش کن را هم روی آن قرار داده ایم به مدت ۱۵ دقیقه می پزیم. 

بهتر است تنورگازی را ابتدای کار با حرارت ملایم روشن کنیم تا برای پخت و پز آماده باشد.

 

طرز تهیه شیرینی ساده

طرز تهیه شیرینی خشک

طرز تهیه شیرینی خشک

مواد لازم:

شکر ۱ لیوان ، تخم مرغ ۲عدد یک زرده را برای روی کنار گذاشته شود. ماست ۱ لیوان ، وانیل کمی ، روغن ۱/۲ لیوان ، آرد ۶ لیوان ، پودر یک قاشق غذا خوری .

طرز تهیه:

ابتدا یکر تخم مرغ وانیل را باهم مخلوط کرده بعد روغن ماست را اضافه کرده خوب هم می زنیم پودر را با ارد مخلوط کرده کم کم اضافه کرده ۱ ساعت استراحت داده بعد خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مواد داخل شیرینی: 

سیب ۴ عدد ، دارچین کمی ، شکر ۴ قاشق.

سیب را رنده کرده چهار قاشق شکر و کمی دارچین اضافه کرده با حرارت کم تفت داده تا آب سیب برود خمیر را به ۱۰ قسمت چونه کنید. بعد به ۸ قسمت مساوی به صورت مثلث برش بزنیدو و از مواد سیب و دارچین در میان هر قسمت آن قرار داده و تا بزنید. 

تنورگازی را از قبل گرم می کنیم شیرینی ها را داخل سینی چرب تنورگازی می چینیم و با حرارت ملایم تنورگازی که در هر ۲ شعله ی ان روشن باشد قرار می دهیم و به مدت ۱۵ دقیقه می پزیم.

 

طرز تهیه شیرینی خشک

طرز تهیه نان رول شکلاتی

طرز تهیه نان رول شکلاتی

مواد لازم :

تخم مرغ ۲عدد ، شکر ۱/۴پیمانه ، نمک ۱ قاشق چایخوری ، کره ۶۰ گرم ، شیر یا آب ۱پیمانه ، خمیر مایه ۱۰ گرم ، آرد قنادی ۵ پیمانه ، شکلات صبحانه به مقدار لازم.

طرز تهیه:

ابتدای کار مواد یخچالی را ۳۰ دقیقه در فضای آشپزخانه قرار دهید شعله های تنورگازی را هم به صورت ملایم روشن کرده و شعله پخش کن را نیز در جای خود قرار می دهیم تا به دمای مورد نظر برسد. دراین مرحله درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همرا شکر ، نمک و کره ذوب شده اضافه می کنیم، سپس با چنگال هم میزنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه شیر ولرم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم سپس شکر را به همراهخمیر مایه به آن اضافه و مخلوط کرده در فضای آشپزخانه به مدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم تا خمیر مایه عمل بیاید. در ادامه مخلوط خمیر مایه را به مواد تخم مرغ اضافه کرده مخلوط می کنیم حالا آرد را کم کم اضافه کرده و خمیر بدست امده را به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم و بعد به مدت ۲ ساعت استراحت می دهیم تا خوب ور بیاید در این مرحله خمیر را به صورت مستطیل با وردنه پهن کرده و شکلات صبحانه را روی آن می مالیم و رول کرده و به صورت دلخواه برش زده سینی تنورگازی را چرب کرده و داخل سینی می چینیم دوباره به مدت نیم ساعت استراحت داده و در آخر به مدت ۲۰ دقیقه در تنورگازی می پزیم.

 

نان رول شکلاتی

پخت نان پنبه ای در تنورگازی

پخت نان پنبه ای در تنورگازی

شیر ۳۰۰ میلی لیتر تقریبا ۱ لیتر شیر ، شکر ۳۰گرم ، مخمر فوری ۷ گرم ، کره ۴۰ گرم ، زرده تخم مرغ ۱عدد ، شکلات سکه ای ۱۰۰ گرم ، نمک ۱ قاشق چای خوری.

تنورگازی را از قبل گرم میکنیم تا برای پخت و پز اماده باشد.


طرز تهیه نان پنبه ای

 

ابتدا شکر را با شیر ولرم مخلوط کرده مخمر را اضافه می کنیم و ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم ، کره را به ترکیب شیر و مخمر اضافه می کنیم. در ظرفی مناسب ارد و نمک را مخلوط میکنیم ترکیب شیر را کم کم به آرد و نمک اضافه می کنیم و با همزن هم میزنیم تا جایی که ترکیب کاملا یکدست و منسجم شود خمیر را با دسته چونه می کنیم و ۲ ساعت استراحت می دهیم تا ور بیاید. بعد از ۲ ساعت خمیر را چونه های کوچک می گیریم و وسط هر چونه را با شکلات سکه ای پر میکنیم ، سینی تنورگازی را چرب کرده و چونه ها را ردیف می چینیم و مجدد ۱ ساعت استراحت می دهیم ، زرده تخم مرغ را با ۴ قاشق شیر مخلوط کرده و رومال می کنیم. و داخل تنورگازی قرار داده و با شعله ملایم به مدت ۲۰ دقیقه میپزیم.

 

پخت نان پنبه ای در تنورگازی