تنور گازی خانگی

خرید بهترین تنور گازی خانگی بازار ایران

تنور گازی خانگی

خرید بهترین تنور گازی خانگی بازار ایران

نان لواش خانگی

تنورگازی ۹۰کالا بهترین گزینه برای پختن انواع کیک و شیرینی جات ، پیتزا ، نان های سنتی و انواع غذا های کبابی و… می باشد.

پخت نان لواش خانگی

  • مواد لازم :

آرد ۲لیوان ، شکر ۱قاشق چایخوری ، آب ولرم ۱لیوان ، خمیرمایه ۱قاشق چایخوری ، روغن مایع ۵قاشق غذاخوری ، نمک ۱ قاشق چایخوری.


  • دستور تهیه نان لواش :

ابتدا پودر خمیر مایه ، شکر و نصف لیوان آب را در کاسه می ریزیم و مخلوط کرده ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا عمل بیاید. در کاسه ی بزرگ دیگر آرد را الک می کنیم وسط آرد را حفره ایجاد می کنیم.

سپس مخلوط نمک ، روغن مایع ، خمیر مایه عمل امده و نصف لیوان آب باقی مانده را می افزاییم و مواد را با دست مخلوط کرده و ورز می دهیم تا جایی که خمیر بدست نچسبد. خمیر به دست آمده را وسط کاسه قرار  می دهیم و روی آن را سلفون می کشیم و داخل حوله ضخیم به مدت ۱ساعت در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا استراحت کند.

پس از گذشت ۱ساعت سلفون را برداشته خمیر را کمی ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود. روی سطح صافی ارد پاشی شده خمیر را به چند چانه کوچک تقسیم می کنیم در این میان تنورگازی ۹۰کالا را با شعله ی ملایم روشن کرده و شعله پخش کن را در جای خود قرار می دهیم تا تنور گرم و آماده پخت شود. چانه های خمیر را با وردنه به ضخامتی که تمایل داریم و اندازه سنگ شدن تنورگازی مدنظر است با وردنه باز می کنیم.

وقتی تنورگازی خوب گرم شد خمیر را روی چدن تنورگازی قرار می دهیم و اجازه می دهیم خودش بگیرد و کمی پف کند. سپس آن را به آرامی برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز پخته و رنگ بگیرد.


نان لواش خانگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.